BIRDY

2012-08-19 @ 17:23:26 -



  emma

Hej!
Jag har varit runt på ett antal bloggar och ställt samma fråga till flera personer som verkar insatta i detta med fotografi och kameror.
Jag är en tjej på 15 år som älskar att fotografera. Än så länge har jag bara en digitalkamera (Canon IXUS 115 HS), dock är denna ganska sliten. Jag har också testat att fotografera med en kompis systemkamera (Canon EOS 500D), dock inte så mycket. Jag vill nu "uppgradera" mig till en Systemkamera. Och jag undrar vad för kamera skulle DU tipsa mig om att köpa som min "första systemkamera"? Jag vill ha en hyfsat lättanvänd med autofunktioner, men också så att man när man vill avancera, så att man kan ställa in egna funktioner! En Nikon eller Canon? Vad för modell osv ~ 

Förstår om du inte orkar eller vill svara, då är det ok. Men det vore verkligen jättesnällt om du skulle kunna ägna några minuter åt att tipsa mig och jag tror säkert det finns många andra som undrar samma sak!
Kram, Emma.

Svar: Jag skulle valt nikon, för att jag har nikon. Jag tycker nikon är enkel att använda, speciellt om man är nybörjare som du då är. Själv så har jag en nikon d5000 och det var min första system så den kan jag tipsa om men det finns säkert nyare kameror som är bra nybörjarkameror också. Hoppas du hittar något bra!
Emma Surell

2012-08-19 @ 18:59:23

  emma

Taxk så jättemycket för ditt svar! :D

2012-08-20 @ 08:41:17


Namn:
Kom ihåg uppgifter?

E-mail: (bara vi som ser)

Hemsida:

Din text:

Trackback

Om



Emma
- 18 -
  Stockholm

  bloglovin

Kontakt: [email protected]